پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مرکز فوریتهای اداری «فواد ۱۲۸» روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت با افتتاح معاون اول رئیس جمهور به صورت پایلوت در استان قزوین آغاز به کار میکند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علاءالدین رفیع زاده گفت: از سال ۱۳۸۲، شش طرح برای پاسخگویی به درخواست و شکایت شهروندان از نظام اداری اجرا شده است، اما مشخص شد که وضعیت رضایت شهروندان در سطح مطلوبی قرار ندارد.
رئیس مرکز فوریتهای اداری سازمان اداری استخدامی با بیان این مطلب که اساسا در کشور هیچ آمار متمرکزی از شکایت شهروندان نسبت به نظام اداری وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه تعداد کلی ورودی شکایات به نظام اداری را نداریم. هر دستگاهی به صورت جداگانه شکایات خود را دارد و هیچ فرماندهی متمرکزی برای نظارت و پایش وجود ندارد.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: به دنبال پاسخگویی آنی به شکایات مردم از دستگاههای اجرایی هستیم و این مسیر را پرقدرت ادامه خواهیم داد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: بررسیها نشان میدهد که ۷۵ تا ۸۰ درصد شکایتها جنبه آنی دارد و مابقی نیاز به بررسی مستندات دارند. شفاف نبودن فرآیند اداری، عدم بهروزرسانی سایت، عدم پاسخگویی به تلفنهای گویا، تاخیر و تعجیل در شروع و اتمام کار ادارات، نبود کارکنان و عدم تعیین جانشین از جمله مشکلاتی سیستم اداری کشور است.